Halaman

Ahad, 15 April 2018

Mandi Air Sejuk (Ais). Fakta Sains yang disebut dalam Quran.



Terjemah Surat Shaad Ayat 41-44


Dan (ingatkanlah peristiwa) hamba Kami: Nabi Ayub ketika ia berdoa merayu kepada Tuhannya dengan berkata: " Sesungguhnya aku diganggu oleh Syaitan dengan (hasutannya semasa aku ditimpa) kesusahan dan azab seksa (penyakit)".


(Saad 38:41)

(Maka Kami kabulkan permohonannya serta Kami perintahkan kepadanya): " Hentakkanlah (bumi) dengan kakimu " (setelah ia melakukannya maka terpancarlah air, lalu Kami berfirman kepadanya): " Ini ialah air sejuk untuk mandi dan untuk minum (bagi menyembuhkan penyakitmu zahir dan batin) ".


(Saad 38:42)

Dan Kami kurniakan (lagi) kepadanya - keluarganya, dengan sekali ganda ramainya, sebagai satu rahmat dari Kami dan sebagai satu peringatan bagi orang-orang yang berakal sempurna (supaya mereka juga bersikap sabar semasa ditimpa malang).


(Saad 38:43)

Dan (Kami perintahkan lagi kepadanya): " Ambilah dengan tanganmu seikat jerami kemudian pukulah (isterimu) dengannya; dan janganlah engkau merosakkan sumpahmu itu ". Sesungguhnya Kami mendapati Nabi Ayub itu seorang yang sabar; ia adalah sebaik-baik hamba; sesungguhnya ia sentiasa rujuk kembali (kepada Kami dengan ibadatnya).


(Saad 38:44)


Perbanyakkanlah membaca Al-Quran dan terjemahannya. Sesungguhnya Al-Quran itu sebenar-benarnya pertunjuk sepanjang zaman.


Amalkan mandi ais/air sejuk selalu seperti derita nabi Allah Ayub as yang air sejuk memberi berkat kesihatan kepada baginda as.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Mandi Air Sejuk (Ais). Fakta Sains yang disebut dalam Quran.

Terjemah Surat Shaad Ayat 41-44 Dan (ingatkanlah peristiwa) hamba Kami: Nabi Ayub ketika ia berdoa merayu kepada Tuhannya dengan berk...